כרגע באושוויץ: הכנסת ספר תורה

    בנצי לייזרוביץ 1 Comment on כרגע באושוויץ: הכנסת ספר תורה
    21:45
    08.05.24
    נתי קאליש No Comments on עדות אישית: "הרב משה הלל אמר בביטחון: תעלו למירון בשמחה רבה"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    שעה זו קצת לפני שמצעד החיים בפולין יוצא לדרך, מתקיים מעמד מרגש במחנה ההשמדה אושוויץ שבפולין- סיום כתיבת ספר תורה לעילוי נשמת ששת מליוני היהודים שנהרגו על קידוש השם בשואה. לפני כשנה פנה אל הרב שניאור ויגלר סופר סת"ם מראשל"צ ,לאונרדו פרקש יהודי מצי'לה (בעלים של המכרה המפורסם שבו נלכדו כורים במשך ימים עד שחולצו במבצע קשה ומסובך) וביקש ממנו לכתוב ס"ת מהודר שהאותיות האחרונות ייכתבו במחנה ההשמדה באושוויץ ניצולי שואה. היום לאחר כשנה שס"ת נכתב בהידור מיוחד יצא הרב ויכלר לאושוויץ ובשעות אלו משלימים את סיום כתיבת האותיות.

    בשיחה עם כתבינו בנצי ליזרוביץ מאושוויץ מתאר הרב שניאור ויגלר את ההרגשה ביום זה מהמקום ההוא:" אני מרגיש הרגשה של ניצחון למרות הזוועות הבלתי נתפסות שחווים במקום הארור הזה. במקום הזה נטבחו ונהגו מליוני יהודים ומסרו את נפשם על קידוש השם והיום 70 שנה אחרי- אנו זוכים לסיים את כתיבת ס"ת לעילוי נשמת אותם יהודים. כתבתי במהלך החיים מס' ס"ת אך ספר התורה הזה הזכרונות והמיוחדות שבו ילוו אותי כל חיי בפרט כאן באושוויץ במקום בו נרצחו שליש מהעם היהודי. הדמעות זולגות מעינינו ניצולי שואה רבים שחוו את הזוועות נמצאים כאן והם יסיימו את כתיבת אותיות ספר התורה לאמר תורת משה רבינו לא תיכחד לעולם".

    ספר התורה יוכנס בטקס מיוחד בשבוע הבא לכותל המערבי ביום העצמאות. " ספר התורה שנכתב ונשלם בדמעות מתוך מקום התופת ייכנס למקום הקדוש ביותר לעם היהודי -הכותל המערבי, מקום שהשכינה אינה זזה משם" אומר הרב וינגלר ומודה על הזכות שנתן לו התורם פרקש לכתוב את ספר התורה הזה.
    מצגר ספר תורה

    ספר תורה



    1 תגובות

    מיין תגובות
    1. 1

      אפשר לדעת איך אני יכול להגיע לתורם?